Ο Μάκης Παπαδημητρίου μιλάει στο Γιάννη Ζουμπουλάκη (ΤΟ ΒΗΜΑ)

Ο πρωταγωνιστής της ταινίας της Χριστίνας Ιωακειμίδου μιλάει για τις σχέσεις, την ανεργία που ταλαιπωρεί τον κλάδο του και τη Φυσική.

O Μάκης Παπαδημητρίου έπαιξε το ένα από τα δύο κλεφτρόνια στις «Ωρες κοινής ησυχίας» της Κατερίνας Ευαγγελάκου και έκανε μικρά περάσματα από τις «Παρέες» του Σωτήρη Γκορίτσα και το «Η γυναίκα είναι σκληρός άνθρωπος» του Αντώνη Καφετζόπουλου. Είναι ένας εξαιρετικός ηθοποιός του θεάτρου, με ελάχιστο όμως κινηματογραφικό έργο. Ως σήμερα τουλάχιστον. Το «Χάρισμα» της Χριστίνας Ιωακειμίδου, η ιστορία μιας ανορθόδοξης ερωτικής ιστορίας που προβάλλεται από χθες Πέμπτη στις αίθουσες, είναι μια ταινία που στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στους δύο ηθοποιούς της: τον Παπαδημητρίου και τη Βάσω Καβαλιεράτου.

«Για μένα το θετικό στοιχείο του “Χαρίσματος” είναι η έλλειψη επιτήδευσης, αλλά και η μη ωραιοποίηση του θέματός του» λέει ο ηθοποιός. «Οι άνθρωποι κάνουν τα πράγματα περίπλοκα, ενώ είναι απλά.Γιατί;Επειδή είμαστε καταπιεσμένοι. Παλαιότερα, υποθέτω, τα ζευγάρια χώριζαν πιο δύσκολα, η ανοχή ήταν μεγαλύτερη. Η διατήρηση της οικογένειας ήταν ένα θέμα. Η ελευθερία στις επιλο γές μας είναι πια μεγαλύτερη». Για τον ίδιο σε μια ερωτική σχέση «η ειλικρίνεια δεν είναι η απόλυτη αλήθεια, αλλά η αλήθεια της στιγμής. Και αυτό σημαίνει ότι αν το ζευγάρι έπειτα από δύο-τρία χρόνια χωρίσει, θα το κάνει συνειδητά. Με την έννοια ότι το δοκιμάσαμε και τελείωσε». 

Ο Μάκης Παπαδημητρίου σπούδασε φυσικός στην Αθήνα αλλά «όπως κάθε φοιτητής, όφειλα κι εγώ να βαριέμαι». Εμπλεξε με μια θεατρική ομάδα και… από εκεί άρχισαν όλα. Στα 24 του είχε βρει τον δρόμο του. Πέρασε πρώτος στο Εθνικό και «όλο το πράγμα γύρισε τελείως ανάποδα». Παράτησε τη Φυσική και συνέχισε στο θέατρο με πολύ δυνατές παραστάσεις, μια εκ των οποίων, το «Μotortown» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, του χάρισε το Βραβείο Χορν. 

«Το θέατρο στηρίζεται στο λάθος» λέει. «Δεν μπορεί να με πείσει ο άλλος ότι είναι ο Ρωμαίος του Σαίξπηρ. Το ίδιο ισχύει για τον Ορέστη ή την Ηλέκτρα. Για μένα η λέξη-κλειδί στο θέατρο είναι “επικοινωνία” μέσω του κειμένου και όχι “πειθώ”. Χωρίς να κάνω κριτική σε κανέναν».


«Καλύτερα να πιάσουμε πάτο»

Για την κρίση των ημερών, ο Παπαδημητρίου μνημονεύει μια πρόσφατη συνάντησή του με τον Γιάννη Μπέζο. Του είπε ότι δεν θυμάται σεζόν που να μην ξεκινούσε με κρίση. «Ανήκω σε έναν κλάδο που εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας σε όλη τη χώρα- πάνω από 70%.Απλώς οι δυσκολίες έχουν πια αυξηθεί.Εύχομαι να ξεπεραστεί γιατί έχουμε φτάσει τόσο κάτω που ο μόνος δρόμος είναι αυτός που λένε όλοι:καλύτερα να χτυπήσουμε πάτο και να αρχίσουμε να ανεβαίνουμε, γιατί παραήταν μακρά η περίοδος που πέφταμε».

Advertisements

About HarismaFilm

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Χριστίνας Ιωακειμίδη, με τους Μάκη Παπαδημητρίου, Βάσω Καβαλιεράτου...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s